کاتالوگ مجموعه‌ای از اطلاعات درباره محصولات و یا خدمات یک شرکت و یا سازمان می‌باشد که برای ایجاد ارتباط بین تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان گردآوری شده است. هرچه طراحی کاتالوگ بهتر باشد در جلب مشتری و انتخاب او نیز تاثیر بیشتری می‌گذارد. شما می‌توانید برای طراحی یک کاتالوگ تاثیرگذار و همچنین انتخاب متریال‌های مناسب مطالب زیر را مطالعه کنید. همچنین اهمیت کیفیت چاپ را نیز نباید فراموش کنید. برای اینکه کاتالوگ و یا ژورنال خود را با بهترین کیفیت ممکن به چاپ برسانید، می‌توانید راهنمای طراحی کاتالوگ را مطالعه کنید.

کاتالوگ

 

همه چیز درباره کاتالوگ و ژورنال:

صحافی: هدف از انجام صحافی، نگهداری از کتب و مجلات و جزوات و همچنین زیبایی و بالا بردن مقاومت آن است. نوع صحافی را با توجه به تعداد، نوع کاغذ و نوع چاپ می‌توان انتخاب کرد. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع صحافی اینجا را بخوانید.

ابعاد: ابعادی که برای طراحی و چاپ کاتالوگ خود انتخاب می‌کنید، با توجه به جایی که قرار است توزیع شود، می‌تواند متفاوت باشد. مثلا اگر می‌خواهید آن را در خیابان و یا مکان‌های عمومی به مردم در حال رفت و آمد بدهید، بهتر است قطع آن کوچک بوده تا به راحتی قابل حمل باشد. اما هنگامی که مشتری به شرکت، سازمان و یا فروشگاه شما مراجعه می‌کند و قرار است رو صندلی بنشیند و کاتالوگ را مطالعه کند، می‌شود کاتالوگی در ابعاد بزرگتر و دارای تصاویری با کیفیت بهتر به او داد.

جنس کاغذ: پیشنهاد کوفا برای برای انتخاب کاغذ در صحافی مفتول برای صفحات داخلی کاتالوگ، گلاسه ۱۳۵ تا ۱۵۰ گرم و برای جلد، گلاسه ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم است. در صحافی چسب گرم نیز برای صفحات داخلی می‌توانید کاغذهای تحریر ۸۰ گرم به بالا تا گلاسه ۱۳۵ گرم و برای جلد، گلاسه ۲۵۰ تا ۳۰۰ گرم را انتخاب کنید. همچنین هنگام انتخاب کاغذ به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگ‌های تنپلات روی کاغذهای بافت‌دار (مانند کتان و کارتی) به خوبی نمی‌نشیند.

روکش: در صحافی مفتول (منگنه تخت و منگنه لوپ)، جلد سخت و همچنین صحافی چسب گرم نمی‌توان از روکش لمینت استفاده کرد. بهتر است در این نوع صحافی‌ها از روکش سلفون استفاده کنید.اما در صحافی سیمی سیاه و سفید و یا طلق و شیرازه علاوه بر سلفون می‌توان از روکش لمینت نیز استفاده کرد.

 

قراردادن چه اطلاعاتی در کاتالوگ و ژورنال ضروری است ؟

لوگو: در طراحی کاتالوگ و یا ژورنال از لوگوی شرکت یا فروشگاه خود با وضوح بالا استفاده کنید و برای انتخاب رنگ‌های مناسب در طراحی، بهتر است رنگ لوگوی خود را در نظر بگیرید.

تصاویر: استفاده از تصاویر مرتبط با محصولتان که دارای کیفیت چاپی بالایی نیز باشد، باعث جلب بیشتر مخاطب می‌شود.

متن: متن کاتالوگ که اهمیت بسیاری دارد، باید با مشورت کارشناس محصول نوشته شده و با وجود توضیحات کامل در مورد محصول لازم است متنی ساده، روان و فاقد هرگونه پیچیدگی زبانی باشد.

پیشینه شرکت: اگر تقدیرنامه‌ای از گذشته دارید، می‌توانید آنها را نیز در طراحی کاتالوگ خود در نظر بگیرید.

اطلاعات تماس: سعی کنید علاوه بر شماره تلفن، آدرس شرکت، ایمیل، آدرس سایت و … اطلاعات شبکه‌های اجتماعی که در آن‌ها فعالیت دارید را نیز بنویسید.

 

  • استفاده از فونت‌های جذاب در طراحی کاتالوگ اهمیت بسزایی دارد. فونت‌ها نباید به گونه‌ای انتخاب شوند که مخاطب از خواندن مطالب خسته شود.
  • نکته دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد این است که به همان اندازه که وجود اطلاعات کافی در مورد محصول در کاتالوگ اهمیت دارد،
  • باید از تعداد صفحات زیاد دوری کرد تا مشتری از خواندن آن خسته نشود و سریعا به چیزی که می‌خواهد برسد.

برای استعلام قیمت کاتالوگ دیجیتال کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *