تاثیر رنگ‌ها در بسته بندی را نباید نادیده گرفت رنگ از المان‌های مهمی است که می‌تواند سبب تمایز محصول شما از محصولاتی که رقبایتان تولید می‌کند بشود، استفاده‌ی درست و به جا از رنگ‌ها می‌تواند سبب نتایج مثبتی و گاهی منفی در فروش شود.

بسته بندی، تصویری از محصول شماست که آن را برای جذب بیشتر مشتری و فروش به بازار برای رقابت با سایر برندها می‌فرستید به همین دلیل به فروشنده‌ی خاموش شهرت دارد.

رنگ‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند:

رنگ‌های گرم

به مخاطبان حسی از گرما می‌دهند و بیشتر در محصولاتی نظیر شکلات و خوراکی‌های کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ‌های سرد

نیز به مشتریان حسی از سرما می‌دهند و بیشتر در بسته‌بندی‌های نوشیدنی‌های خنک به کار می‌روند، در نوشیدنی‌های خنک از این رنگ‌ها بیشتر استفاده می‌شود.

رنگ‌های خنثی

ویژگی بارز این دسته رنگ‌ها استفاده و کاربردشان در بسیاری از شرایط و مکان‌هاست رنگ‌های خننثی نظیر طوسی می‌توانند در ترکیب با بسیاری از رنگ‌ها به کار بروند. اغلب افراد بزرگسال بیشتر به سراغ این دسته از رنگ‌ها می‌روند.

استفاده‌ی درست از رنگ‌ها در بسته بندی موادغذایی:

در گام اول طعم و مزه‌ی آن محصول را به مخاطب منتقل کنند تا او به خرید ترغیب شود، هر یک از رنگ‌ها طعم و مزه‌ی خاص خودشان را دارند که استفاده‌ی درست و به جا از آن‌ها می‌تواند به بهتر شدن بسته‌بندی‌هایمان کمک کند.

رنگ‌هایی با طعم ترش:

با خوردن مزه‌‌های ترشی مانند این است که از درون یخ بزنیم و حسی از هیجان را تجربه کنیم.

رنگ‌هایی مثل: سبز کاهویی، زرد مایل به سبز از دسته رنگ‌هایی هستند که می‌توانند طعم و مزه‌ی ترش را به مخاطب برسانند. به همین دلیل در بسته‌بندی آبلیمو اغلب از رنگ سبز استفاده می‌شود.

رنگ‌هایی با طعم شیرین:

رنگ‌هایی مثل صورتی، قرمز آلبالویی و نارنجی می‌تواندد به مخاطب مزه‌های شیرین را منتقل کنند.

از این دسته رنگ‌ها که بیشتر برای خوراکی‌ها و موادغذایی که مخصوص کودکان است به کار می‌رود.

برای مثال: آبنبات و شکلات‌هایی که طعم شیرین دارند به راحتی می‌توان از این رنگ‌ها استفاده کرد و طعم و مزه‌ی شیرین رابه مخاطب منتقل کرد.

رنگ‌هایی با طعم تلخ:

برای انتقال مزه‌هایتلخ می‌توان از رنگ‌های قرمز لجنی، قهوه‌ای تیره یا روشن، سبز زیتونی، طوسی استفاده کرد.

از آنجایی که مزه‌های تلخ حس بدی را به ما می‌دهند، رنگ قهوه‌ای هم حال و هوای غمگینی دارد.

به همین دلیل در ببیشتر اوقاتی که یک مزه‌ی تلخ داریم به سراغ استفاده از رنگ قهوه می‌رویم.

برای مثال: قطره‌های تلخی که به کودکان می‌دهند شیشه‌ی قهوه‌ای رنگ دارد.

و همینطور در بسته بندی زیتون که مزه‌ی تلخی دارد.

اغلب اوقات طراحان به سمت طیف رنگی سبزلجنی می‌روند.

تاثیر رنگ‌ها در بسته بندی

رنگ‌‌هایی با طعم شور:

وقتی صحبت از مزه‌ی شور می‌شود اولین چیزی که به ذهنمان می‌رسد نمک است، نگ‌هایی که به سمت سفیدی بروند می‌توانن این حس را برایمان القا کنند.

برای مثال: رنگ‌هایی نظیر زرد، کهربایی از آنجایی که رنگ زرد حسی از خطر دارد بیشتر می‌تواند نشان دهنده‌ی مزه‌ی شوری باشد.

در آجیل و خشکبار هم کاربرد این رنگ‌ها را دیده‌ایم رنگ آبی دریا هم در این دسته قرار می‌گیرد، به همین دلیل در بسته‌بندی نمک هم رنگ آبی به چشم می‌خورد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *