نمادهای کنار لوگوها
گاهی اوقات در کنار لوگوها علامتهایی دیده میشود که ممکن است برای ما آشنا باشد. این نمادها معنای خاصی دارند که آشنایی با آنها میتواند به ما کمک کند تا اطلاعات بیشتری درباره برند کسب کنیم.
علامت R:
علامت “R” در سال ۱۹۴۶ در آمریکا معرفی شد. این علامت مخفف عبارت “Registered Trademark” است که به معنی “علامت تجاری ثبتشده” میباشد.
برندهایی که این علامت را دارند، تمام حقوق قانونی خود را محفوظ کردهاند. به عبارت دیگر، اگر کسی بدون اجازه از خدمات یا محصولات این برند استفاده کند، باید جریمه پرداخت کند.
در صورتی که برندی بدون ثبت رسمی از این علامت استفاده کند، تخلف کرده و عمل آن غیرقانونی است.

نمادهای کنار لوگو
علامت TM:
علامت “TM” بر خلاف علامت “R” است. برندهایی که این علامت را دارند، هنوز برند خود را ثبت نکردهاند. هدف از استفاده از این علامت، اعلام فعالیت برند به مخاطب است.
وجود این علامت به این معناست که برند در حال فعالیت است، اما نمیتواند از آن به عنوان یک حق قانونی برای جلوگیری از تخلف استفاده کند.
علامت C:
علامت “C” مخفف کلمهی “Copyright” است که به “حق تکثیر” اشاره دارد. این علامت معمولاً بر روی آثار هنری مانند فیلمها، عکسها و موسیقیها مشاهده میشود.
این علامت به این معناست که شما نمیتوانید بدون اجازه صاحب اثر، آن را به فروش برسانید یا از آن استفاده کنید.
در بسیاری از کشورها، کپی کردن آثار هنری بدون اجازه صاحب اثر غیرقانونی است. در آثار موسیقی، برای کپی رایت از حرف “P” (Phonogram) استفاده میشود. “Phonogram” به معنای صدا و آوا است.
در صورت نیاز به مشاوره با کوفا در اذتباط باشید.
دیدگاهتان را بنویسید