برای رسیدن به یک کیفیت مطلوب در چاپ عکس باید به نکات مهمی توجه کنیم، که یکی از این موارد نوع کاغذ و دستگاه چاپی است که استفاده می‌کنیم.

انواع کاغذهای مناسب چاپ عکس :

  1.  کاغذ سیلک
  2. کاغذ متالیک
  3. کاغذ لاستر

 

کاغذ سیلک

این کاغذ از پر مصرف‌ترین کاغذها برای چاپ عکس می‌باشد، به دلیل بافتی که دارد بشتر برای عکس‌هایی استفاده می‌شود که قرار است به صورت شاسی ارائه شوند، زیرا ماندگاری بهتری دارد.

کاغذ سیلک کنتراست و وضوح بالایی دارد و از کاغذ لاستر مات بهتر است.

یکی از مزیت‌های این کاغذ این است که ردی از اثر انگشت بر روی آن باقی نمی‌ماند و به دلیل کنتراست نسبتاً بالایی که دارد برای چاپ عکس‌های سیاه و سفید مناسب می‌باشد.

علاوه بر این‌ها کاغذ سیلک ماندگاری و دوام بالایی در دراز مدت دارد.

 

کاغذ متالیک متالیک

از بهترین نوع کاغذهای عکاسی می‌باشد، در ترکیبات این کاغذ ۹۰% نقره استفاده شده است به همین دلیل بسیار براق و شفاف می‌باشد.

کیفیت چاپ بر روی این تصاویر بسیار بالاست به طوری که ریز‌ترین نقاط را می‌توانید ببینید، حتی در تصاویری که کیفیت پایینی دارند می‌تواند یک خروجی مطلوب و با کیفیت به ما بدهد.

ولی این کاغذ بسار آسیب پذیر است به همین دلیل رد اثر انگشت بر روی آن باقی می‌ماند، البته کاغذ متالیک نسبت به سایر کاغذها قیمت نسبتا بالایی دارد.

 

کاغذ لاستر

این کاغذ در دو نوع مات و براق وجود دارد. کاغذ لاستر مات باتوجه به قیمت پایین و کیفیت مطلوبی که دارد، در چاپ عکس‌های سیاه و سفید بسیار مورد استقاده قرار می‌گیرد.

جنس این کاغذ مانند ماسه می‌باشد و در چاپ عکس‌های سیاه و سفید کیفیت مطلوبی به ما می‌دهد.

از معایب کاغذ لاستر مات این است که در مدت زمان طولانی آسیب می‌بیند و باید در آلبوم نگهداری شود و به دلیل کنتراست و نور پایینی که دارد برای چاپ عکس‌هایی که کیفیت پایینی دارند مناسب نیست.

 

کاغذ لاستر براق

این کاغذ از درجه‌ی براقیت نرمالی برخوردار است به همین دلیل کوچکترین جزئیاتی که در عکس وجود دارند را با وضوح کامل می‌توانیم ببینیم.

ولی به دلیل براقیتی که دارد در شرایطی که نور زیاد است، ممکن است با مشکل رو به رو شویم، بهتر است عکس را در یک زاویه‌ی مناسب قرار دهیم.

کاغذهای مناسب چاپ عکس

کاغذهای مناسب چاپ عکس

کاغذهای مناسب چاپ عکس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *