راب جانوف، طراح و گرافیست مطرح آمریکایی، سال‌ها برای شرکت‌ها و برندهای متنوع لوگو خلق کرده است. اما بیشتر مردم او را با طراحی لوگوی ماندگار و معروف شرکت اپل می‌شناسند.

او در سال ۱۹۷۷، در حالی که در شرکت Regis McKenna در کالیفرنیا کار می‌کرد، پروژه طراحی لوگوی اپل را پذیرفت. او توانست این طرح معروف را در عرض دو هفته خلق کند.

با وجود تغییرات متعدد این لوگو از سال ۱۹۷۷، طرح اصلی و پایه هنوز دست‌نخورده باقی مانده است. ایده‌ی طراحی لوگوی اپل از نام برند الهام گرفت. بخش گاز زده لوگو، با واژه‌ی “Bite” به معنی گاز، در عین حال به “Byte” در دنیای کامپیوتر نیز اشاره دارد.

راب جانوف می‌گوید که دو اصل سادگی و خاص بودن، مهم‌ترین ویژگی‌های یک لوگوی مؤثر هستند. او بعدها این پروژه را به عنوان سفارشی “تقریباً ناممکن” توصیف کرد. جانوف توضیح می‌دهد که استیو جابز پس از دیدن طرح نهایی، لبخندی زد، سر تکان داد و بدون هیچ توضیحی آن را پذیرفت.

موفقیت طراحی لوگوی اپل سکوی پرتابی برای جانوف بود و شهرت جهانی او را رقم زد. این موفقیت همکاری‌های تازه‌ای برای او با شرکت‌های بزرگی مانند اینتل، Midori، IBM، کلاب بین‌المللی دینرز، CNN، نیویورک تایمز، Zero، کرافت و کلینکس به همراه داشت.

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *