شیوهای از طراحی لوگو که از طریق همپوشانی یا ترکیب دو یا چند حرف برای ایجاد یک نماد ساخته میشود، مونوگرام نام دارد.
یعنی زمانی که به دلیل طولانی بودن نام یک شرکت، از حرف اول آن و یا در صورت چند کلمهای بودنش، از حروف آغازین هر کلمه به ترتیب قرارگیری آنها استفاده میشود، آن لوگو به صورت مونوگرام طراحی شده است.
بسیاری از برندهای معروف قدیمی و یا شرکتهای تازه تاسیس، به دلیل سادگی و تنوع زیاد، برای طراحی لوگوهای خود به این شیوه روی آوردهاند.
گاهی با کنار هم گذاشتن حروف میتوان تصاویر گرافیکی مفهومی مرتبط با برند طراحی کرد و در صورتی که این کار با تکنیکهایی قوی اجرا شود، باعث قدرتمندتر شدن هویت بصری برند نیز میشود.
به این نکته در طراحی مونوگرام باید توجه کنید که حروف حتما باید قابل تشخیص باشند و ترتیب قرارگیری آنها نیز رعایت شود.
همچنین بهتر است برای تفهیم بیشتر، در صورتی که آسیبی به لوگو نرسد، نام کامل آن را با فونتی ساده و معمولی زیر مونوگرام قرار دهید.
دیدگاهتان را بنویسید