هنگام خرید محصول حتماً به علائم و نشانه‌هایی که بر روی بسته‌بندی محصولات درج شده‌است توجه کنید.

این نمادها و علائم در بسته بندی می‌توانند راهنمای خوبی جهت نگهداری و استفاده‌ی درست از محصولات باشند.

محصولات شکستنی یا دارویی بر روی بسته‌بندیشان علائمی دارند که آشنایی با آن‌ها کمک می‌کند تا به درستی از آن‌ها نگهداری کنید.

۱) نشانه‌ای که در تصویر زیر می‌بینید مربوط به بازیافت می‌باشد، محصولاتی که این نشانه بر روی آن‌ها درج شده باشد به معنی این است که، بسته‌بندی آن محصول قابل بازیافت است.

نمادها و علائم در بسته بندی _ بازیافت

 

۲) این علامت یکی از علامت‌های مشهوری است که هدف از آن طراحی پاکیزگی محیط زیست است و به افراد یاد آوری می‌کند که بسته‌بندی محصول خود را در سطل زباله بیندازند تا از این طریق به پاکیزگی محیط زیست کمک کنند. این علامت بر روی بسته‌بندی‌های کشور انگلیس نیز مشاهده می‌شود.

نمادها و علائم در بسته بندی

 

۳) نشانه‌ی دیگر که همه‌ی ما آن را دیده ایم مربوط به تعهد و ضمانت محصولات ملی است و بر روی محصولات خوراکی درج می‌شود. نشان استاندارد کالا یکی از مهم‌ترین‌ها و اساسی‌ترین علائم بر روی محصولات است.

نمادها و علائم در بسته بندی _ استاندارد

 

۴) علامت دیگر که بر روی محصولات غذایی زیادی آن‌ را مشاهده کرده‌ایم نشانه‌ی سیب سلامت می‌باشد. وجود این نشانه به معنای وجود خواص غذایی در محصول موردنظر است.

نمادها و علائم در بسته بندی _ سیب

 

۵) مواد دارویی یا خوراکی که باید دور از خوشید نگه داری شوند نیز یک علامت بر روی آن‌ها درج می‌شود. وجود این نشانه به این معناست که محصول دور از نورخورشید و مواد رادیواکتیو نگهداری شوند.

نمادها و علائم در بسته بندی

 

۶) بعضی از محصولات شرایط نگهداری آن‌ها طوری است که باید در فیریزر قرار بگیرند از این نشانه استفاده می‌کنند.

نمادها و علائم در بسته بندی

 

۷) تولید کنندگانی که در تولید محصولات خود متعهد بوده‌اند و هیچ‌گونه کپی برداری در روند محصول نداشته‌اند و همینطور در تبلیغات محصول خود هیچ اغراقی نکرده‌اند، این علامت را بر روی بسته‌بندی‌های خود درج می‌کنند.

نمادها و علائم در بسته بندی

 

۸) وجود این نشانه بر روی جعبه حداکثر وزن مجاز جعبه را بیان می‌کند. برای مثال در این جا عدد ۶ نشان داده شده‌است، به این معنی است که ظرفیت تحمل وزن این جعبه تا ۶ کیلوگرم می‌باشد.

نمادها و علائم در بسته بندی

 

۹) در کشورهای اروپایی محصولاتی که کاملاً اصل نبود و کپی برابر اصل می‌باشند، از این علامت استفاده می‌کنند. این علامت نشان دهنده‌ی این است که این کالا از استانداردهای لازم برخوردار است اما با محصول اصلی تفاوت‌‌هایی دارد و از لحاظ قیمت نیز ارزانتر می‌باشد.

نمادها و علائم در بسته بندی

 

۱۰) کبریت‌هایی که در ساخت آن‌ها به طور مستقیم از چوب درختان استفاده نشده است، این نشانه بر روی بسته‌بندی آن‌ها درج می‌شود.

نمادها و علائم در بسته بندی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *