هویت برند چیست؟ هویت برند چیزی است که باعث ایجاد تفاوت برندهای مختلف با یکدیگر می‌شود.

هر برندی ویژگی‌های منحصر به خود را دارد، که سبب تمایز از سایر برندها می‌باشد. هویت برند شامل تمام اجزایی می‌شود که برند در آن‌ها وجود دارد.

ویژگی‌ یک برند خوب قدرت برندسازی است به طوری که می‌تواند سبب شود مشتریان نسبت به برند حس مالکیت پیدا کنند.

هویت یک برند تا زمانی زنده است که در بین اعضای جامعه مانند یک انسان حضور داشته باشد ولی به محض کم رنگ شدن و از یاد رفتن آن برند، در واقع مرگ برند در جامعه اتفاق می‌افتد.

۶ عنصر مهم در روند خلق یک برند:

  1. انتخاب نام برند: انتخاب نام مناسب برای برند و زمینه‌ی کارکرد آن بسیار مهم می‌باشد، به طوری که علاوه بر مرتبط بودن نیز در ذهن مخاطب ماندگاری داشته باشد.
  2. لوگو: لوگو از عناصر بسیار مهم در هویت برند می‌باشد، رعایت سادگی در طراحی لوگو سببب می‌شود که آن لوگو بیشتر درذهن مخاطب بماند.
  3. شعار برند: شعار برند باید ساده و کوتاه باشد به طوری که در ذهن مخاطب بماند. فراموش نکنید که شعار باید بر اساس استراتژی برند صورت بگیرد.
  4. شکل ظاهری یا بسته بندی: بسته بندی نیز قسمتی دیگر از هویت یا شخصیت یک برند می‌باشد که سبب ماندگاری بیشتر در ذهن مخاطب می‌شود.
  5. گرافیک: استفاده از یک طرح گرافیکی یا رنگ خاص در برند می‌تواند سبب تمایز آن از سایر برندها شود.
  6. رنگ: رنگ‌هایی که در برند مورد استفاده قرار می‌گیرند باید بر اساس استراتژی برند و متناسب با آن باشد. برای مثال برای یک برند ضنایع غذایی و خوراکی بهتر است به سراغ رنگ‌هایی برویم که حس خوراکی را به مخاطب می‌دهند. ‌

 

هویت برند چیست؟

هویت برند چیست؟

هویت برند چیست؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *