پوستر نوعی اعلان خبری برای بیان رویدادها در موضوعات گوناگون است که معمولا به صورت عمودی طراحی میشود. وظیفه پوستر در هر اندازهای انتقال اطلاعات در کوتاه ترین زمان میباشد.
طراحی پوستر با ایده پردازی طراح آغاز شده و با تصاویر، فرمها، رنگ و خطها در آن ادامه می یابد. پس از جنگ جهانی دوم هنر پوستر و در کل هنر گرافیک رنگ و بوی بهتری به خود گرفت و به مرور زمان به صورت چاپ بروی کاغذ و مقوا در سراسر جهان گسترش یافت.
پوستر ها میتواند در موضوعات مختلف سیاسی، تبلیغاتی، آموزشی یا فرهنگی باشند.
شما میتوانید برای طراحی یک پوستر تاثیرگذار و همچنین انتخاب متریالهای مناسب مطالب زیر را مطالعه کنید.
همچنین اهمیت کیفیت چاپ را نیز نباید فراموش کنید. برای اینکه تراکت خود را با بهترین کیفیت ممکن به چاپ برسانید، اینجا را مطالعه نموده و از آنها در طراحی خود استفاده کنید.
در مورد مشخصات عمومی در قسمت چاپ آنلاین پوستر دیجیتال بیشتر بدانید:
ابعاد: ابعاد پوستر باید به گونهای باشد که از فاصلهای نسبتا کوتاه دیده شود. هر چند ممکن است بسته به کاربردش و پیامی که دارد گاه به اندازه یک کارت پستال کوچک، و گاه به صورت بیلبوردی بزرگ در بزرگراه باشد.
جنس کاغذ: شما میتوانید با توجه به سلیقه و کاربرد پوستری که طراحی میکنید، آن را بر هر جنس کاغذی که مدنظرتان است چاپ نمایید. برای شناخت بیشتر کاغذها میتوانید اینجا را بخوانید تا بهتر کاغذ مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
وجه: پوستری که طراحی میکنید با توجه به کاربردی که دارد گاهی میتواند دورو طراحی شود. مانند پوسترهایی که برای اجراهای تئاتر طراحی میشود.
روکش: همانطور که میدانید روکشها برای افزایش دوام کار و همچنین زیبایی مورد استفاده قرار میگیرند. برای شناخت بهتر روکشها و انتخاب راحتتر آن برای چاپ پوستر دیجیتال خود اینجا را بخوانید.
اجزای تشکیل دهنده پوسترها:
رنگ: هنگام انتخاب رنگها برای طراحی پوستر بهتر است مفاهیم آنها را نیز در نظر بگیرید. زیرا انتخاب رنگ در پوسترها به عنوان یک وسیله تبلیغاتی تاثیرگذار میتواند باعث اثربخشی بیشتر و موفقیت آن در اطلاع رسانی شود. بهتر است طرح شما بیشتر از سه رنگ مهم و اصلی نداشته و بر پایه سه رنگ با درجه اهمیت متفاوت، طراحی شود. یعنی یک رنگ سنگینی بیشتری داشته باشد. رنگ دیگر در رتبه دوم از نظر اهمیت باشد و رنگ آخر در جایگاه سوم قرارگیرد. استفاده از رنگ های زیاد، به جز موارد خاص، حس شلوغی و درهم بودن منتقل کرده و همچنین تاثیرگذاری آن کمتر خواهد شد.
فرم: فرمها یا همان اشکال و نمادهای بکار رفته در تصاویر پوسترها هرچه خلاقانهتر بوده و با مهارت خاصی به کار گرفته شود در نظر، ماندگارتر و تاثیرگذارتر خواهد بود. فرمها نیز مانند رنگها مفاهیم بصری متفاوتی دارند. بنابرین در انتخاب آنها برای طراحی پوسترهای تبلیغاتی باید دقت فراوانی کرد.
فونت: فونتها نیز مانند سایر عناصر مورد استفاده در پوستر باید با دقت فراوان و متناسب با هدف و موضوع پوستر انتخاب شوند. هرگز نوشته های پوستر را ساده ننویسید.
- بهتر است بدانید همیشه زیبایی، در شلوغی و تصاویر زیاد نمیباشد. مفاهیم بصری در تصاویر سادهتر، سریعتر و راحتتر منتقل میشوند و تاثیرگذاری نیز همیشه در انتقال سریع مفاهیم میباشد. چون پوستر یک وسیله تبلیغاتی است بنابراین پیام آن نباید مبهم باشد و برداشتهای متفاوتی از آن شود. مبهم بودن یک پوستر تبلیغاتی به اثر بخشی آن ضربه وارد میکند.
دیدگاهتان را بنویسید