در کنار بعضیاز لوگوها علامتهایی را میبینیم که ممکن است برایمان آشنا باشد، این نمادهای کنار لوگو هر کدام معنایی دارند که دانستن آنها به ما کمک میکند تا بتوانیم بیشتر دربارهی آن برند اطلاعات کسب کنیم.
علامتR:
در سال ۱۹۴۶ در آمریکا این علامت در کنار بعضی از لوگوها قرار گرفت. حرف R مخفف کلمهی Registered Trademark است.
این کلمه به معنی بازرگانی ثبت شده میباشد، در واقع لوگوهایی که کنار آنها این علامت دیده میشود تمام حقوق قانونی آن برند محفوظ میباشد.
در صورتی که شخصی از خدمات آنها استفادهی غیر مجاز کند، منجر به پرداخت جریمه میشود.
اما در صورتی که برندی به طور رسمی به ثبت نرسیده باشد و از این نماد استفاده کند، خلاف قانون عمل کرده و تخلف به حساب میآید.
علامتTM:
این علامت خلاف علامت R میباشد، لوگوهایی که از این علامت استفاده میکنند برندشان به ثبت قانونی نرسیده و فقط قصدشان این است که به مخاطب خود بگویند که در حال فعالیت هستند.
ولی صرفاً وجود این علامت در کنار برند، نمیتواند از تخلف جلوگیری کنند و حتی میتوانند از نشانه استفاده کنند.
علامتC:
حرف C که مخفف کلمهی Copyright است، مربوط به قانون کپی رایت میباشد.
در بسیاری از کشورها شما نمیتوانید فیلم، عکس یا هر اثر هنری را بدون اجازهی صاحب آن بهفروش برسانید.
ممکن است این نماد را گاهی بر روی یک عکس نیز مشاهده کنید، این به معنی است که شما بدون اجازهی صاحب آن اثر نمیتوانید از آن استفاده کنید.
قانون حق تکثیر اثر در کشورهای مختلف متفاوت میباشد، اما در آثار موسیقی برای کپی رایت از حرف P که مخفف کلمهی Phonogram میباشد استفاده میکنند.
کلمهی Phonogram به معنای صدا و آوا میباشد.
دیدگاهتان را بنویسید