سولیت نوعی متریال چاپ برای استند است که جنس آن از PVC می‌باشد، سطح آن بدون بافت و شفاف است و به دلیل کیفیت خوبی که این متریال دارد سبب می‌شود که خروجی‌های چاپی ما از لحاظ کیفیت مانند عکس باشند.

کاربرد سولیت:

به دلیل کیفیت مناسبی که سولیت دارد در چاپ استندهای نمایشگاهی، صنعت دکوراسیون، رول آپ و… استفاده می‌شود و گاهی نیز در چاپ پاپ آپ استفاده می‌شود، در این نوع از سازه کمتر به سراغ استفاده از سولیت می‌روند، زیرا در این جا متریال چاپ شده با استفاده از مگنت بر روی سازه نصب می‌شود، و به دلیل این که سولیت وزن نسبتاً بیشتری به سایر متریال‌ها دارد، ممکن است بر روی سازه‌ی پاپ آپ به درستی نتوان آن را نصب کرد. به همین دلیل برای سازه‌ی پاپ آپ بیشتر به سراغ استفاده از متریال‌هایی مانند کوتد می‌روند.

مزیت‌های سولیت:

  • عمر طولانی
  • کیفیت بالاتر نسبت به سایر متریال‌ها
  • مقاوم در برابر عوامل محیطی
  • رنگ پذیری مناسب
  • نور را منعکس نمی‌کند و به همین دلیل برای فضاهای داخلی نیز مناسب می‌باشد.

نکات مهم در چاپ سولیت:

از آنجایی که از سولیت بیشتر برای فضاهای داخلی و دید از نزدیک استفاده می‌شود به همین دلیل با استفاده از دستگاه اکوسالونت به چاپ می‌‎رسد، از آنجایی که جوهرهای مورد استفاده در این روش مرغوب است سبب می‌شود تا خروجی نهایی با کیفیتی به ما بدهد. سولیت را می‌توان با دستگاه‌های دیگری مانند پلات نیز چاپ کرد، اما هنگامی که با این دستگاه به چاپ برسد دیگرخاصیت ضدآب بودن را ندارد به همین دلیل دستگاه سالونت یا اکوسالونت با وجود این که کیفیت مناسبی به ما می‌دهند، خروجی نهایی نیز در آن‌ها ضد آب می‌باشد.

                                                              متریال سولیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *