علی اکبر صادقی متولد ۱۳۱۶ در محله‌ی تهران است، او از همان کودکی به نقاشی علاقه داشت و در دوره‌ی دبیرستان نقاشی آبرنگ را زیر نظر آواک هایراپتیان آموخت.

در سال ۱۳۳۷ با انتخاب رشته‌ی هنر وارد دانشگاه هنرهای زیبای تهران شد یک سال پس از آن به سمت نقاشی ویترای رفت و با خلاقیت تمام در این زمینه کار کرد.

نمونه آثار علی اکبر صادقی

نمونه آثار علی اکبر صادقی

نمونه آثار علی اکبر صادقی

او یکی از اولین هنرمندان موسسه‌ی کانون پرورشی و فکری کودکان و نوجوانان بود، در مدت فعالیتش در این موسسه شش فیلم گلباران، رخ، زال و سیمرغ، ملک و خورشید را ساخت.

این چند مورد نمونه‌های موفقی از انیمیشن‌های ایرانی به حساب می‌آیند.

شیوه‎‌ی کار علی اکبر صادقی سورئالیسم ایرانی است که بر پایه‌ی نقاشی قهوه‌خانه‌ای می‌باشد.

او در ۶۰ سال گذشته به طور حرفه‌ای در زمینه‌های محتلف هنری فعالیت کرده است و آثار بسیار زیادی دارد به طوریکه در سال ۱۳۸۷ به عنوان چهره‌ی ماندگار ایران معرفی شد.

علی اکبر صادقی با نقاشی و مینیاتور ایران به طور کاملی آشنایی دارد و نسبت به ادبیات ایران و جهان و اسطوره‌ها دید متفاوتی دارد.

برای مثال هنگام رسم یک بزم ایرانی همه چیز را به طور نا‌استوار در نظر می‌گیرد و آن زیبا شناسی که در نگارگری ایرانی به چشم می‌خورد در کارهای او دیده نمی‌شود.

نقاشی‌های او از ابتدا رنگ و بویی ایرانی داشتند و همین موضوع سبب شد که حال و هوای آثار او از ابتدا متفاوت باشد اما او در دوره‌ی دوم تصمیم گرفت که نقاشی‌ها خود را از کادر و بوم خارج کند.

نمونه آثار علی اکبر صادقی

در قالب کلی آثار او فرهنگ عامیانه ایرانی به چشم می‌خورد و به وضوح می‌توان سنت‌هایی نظیر قهوه‌خوانی و اساطیر ایرانی را مشاهده کرد.

در اکثر کارهایش مردانی با کلاه خود به چشم می‌خورند که چهره‌هایشان به خود هنرمند شباهت دارد، در اینجا می‌توان گفت که او سعی کرده آثارش را با خود نگاره ترکیب کند.

صادقی یکی از پرکارترین هنرمندان معاصر ایران است که آثارش مورد پسند بسیاری از مردم قرار گرفته است.

او هنرمند خلاق و نواندیشی می‌باشد که هنگامی که کارهایش به اوج خود می‌رسند با یک رویکرد جدید شروع به کارهای تازه می‌کند.

علی اکبر صادقی

علی اکبر صادقی

علی اکبر صادقی

علی اکبر صادقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *