لوگوتایپ یک نوع از لوگو می‌باشد که با استفاده از نوشته طراحی می‌شود. در طراحی این نوع از نوشته، خوانایی و بعد از آن خلاقیت در نوشته‌ها مدنظر است.

لوگوتایپ ما باید طوری طراحی شود که مخاطب در دقایق اول بتواند به راحتی آن را بخواند و پیچدگی آن سبب خستگی چشم ببینده نشود و باید به حروف چینی و نوع طراحی حروف توجه کنیم. طراحی حروف باید طوری باشد که وقتی کنار هم قرار می‌گیرند، یکپارچگی داشته باشند.

اگر قصد دارید که لوگوتایپ شما از لوگوتایپ سایر برندها متمایز شود باید از یک نوع حروف خاصی استفاده کنید، برای مثال می‌توانید یک فونت جدید با توجه به ویژگی‌ و شخصیت برندتان طراحی کنید و لوگوتایپ خود را در آن قالب قرار دهید.

سه نکته‌ی مهم در طراحی لوگوتایپ:

  1. در طراحی لوگوتایپ باید به هماهنگی بین فونت و نشان تصویری و لوگوتایپ توجه کنید، تا همگی از یک قالب پیروی کنند.
  2. سادگی و خوانایی را فراموش نکنید.
  3. خلاقیت در نوشته را فراموش نکنید، ولی خلاقیت به معنای استفاده از ساختارهای پیچیده و غیر معمول نیست.

اصول طراحی لوگوتایپ:

مانند سایر لوگوها و نوشته‌های تصویری طراحی لوگوتایپ نیز از یک سری اصول پیروی می‌کند و هرگز نباید بر اساس سرگرمی و تنوع طلبی صورت بگیرید، بلکه باید از یک معنا و مفهوم خاصی پیروی کند.

لوگوتایپ باید با نشان تصویری ما هماهنگی داشته باشد. زیبایی بصری نوشتار را نباید فراموش کنید.

از رنگ سازمانی و قالب رنگی که برای نشان تصویری خود استفاده کرده‌اید،‌ پیروی کنید تا همانگی بین آن‌ها از بین نرود.

توجه به این نکات کوچک کمک می‌کند تا به نتیجه‌ی مطلوب‌تری برسیم.

                                                                 لوگوتایپ

                                                           لوگوتایپ

                                                                                                                                                                                                                     لوگوتایپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *