ست اوراق اداری به مجموعه سربرگ، کارت ویزیت و پاکتنامه گفته میشود و نیز در کنار آنها، مواردی چون کاغذ یادداشت، فلشکارت، کارتهای اعتباری و پرسنلی، لیبل وسایل و… نیز وجود دارند.
سربرگ
سربرگ به برگههایی گفته میشود که در آنها نامههای رسمی و سازمانی برای اشخاص حقیقی نوشته میشود. این برگهها معمولا در ابعاد A4 یا A5 میباشند. در سربرگهای اداری تاریخ، شماره و پیوست حتما باید درج شود اما در سربرگهای شخصی کاملا سلیقهای میباشد.
عنوان و لوگوی شرکت بهتر است در بالا قرار بگیرد و محدودهای بین ۲ تا ۵ سانتی متر را به خود اختصاص بدهد تا خواننده در ابتدا متوجه شود این سربرگ متعلق به کدام شرکت میباشد. به طور معمول در شرکتهای دولتی لوگو و نام شرکت در سمت راست بالا قرار میگیرد.
آدرس و نشانی کامل حتما باید در سربرگ قید شود تا فرد بتواند با شرکت ارتباط برقرار کند.
فرم، خط و اشکال را میتوانیم در طراحی سربرگ بسیار حساب شد همراه با ۲ تا ۳ رنگ استفاده کنیم.
فونت در طراحی سربرگ بین ۱۰ تا ۱۴ پوینت استفاده میشود که در سربرگ A4 یا A5 تفاوتی وجود ندارد و میتوانید به ۲ تا ۳ خط تبدیل کنید.
بهتر است ۱ سانتی متر برای حاشیه سربرگ در نظر بگیرید و رنگ زمینه هم سفید باشد تا در کپی و پرینت دچار مشکل نشوید و نوشتههای داخل سربرگ یا نامه بهتر خوانده شود. (راهنمای طراحی و آمادهسازی سربرگ را اینجا بخوانید)
کارت ویزیت
یکی از ابزاری که در شناخته شدن شما در زمینه بازاریابی کمک میکند کارت ویزیت میباشد. این کارت باید بسیار حرفهای و خوانا و جذاب طراحی شود تا افراد دیگر بدانند که شما چه میفروشید و چرا باید از شما خرید کنند. سایز کارت ویزیتها معمولا ۵×۹ یا ۵/۵×۵/۸ میباشند. عناصری که باید در کارت ویزیت وجود داشته باشند: نشانه و عنوان، نشانی.
افقی یا عمودی بودن کارتها بسته به تصاویر و نوع طراحی کارت میباشد. فونتها نباید از ۱۲ پوینت بیشتر باشند. تراز کردن خطوط با هم و با تصاویر و فرمها میتواند گرافیک کارت را بالا ببرد و زیبایی بیشتری هم داشته باشد.
پاکت نامه
ابعاد متفاوتی را دارا میباشد که معمولیترین آنها ملخی و A4 است. نشانه و عنوان در بالای صفحه میباشند که معمولا در سمت چپ قرار میگیرند و نشانی نیز قاعدتا در پایین صفحه قید میشود. چیدمان در پاکتنامه بیشتر در حالت افقی قرار میگیرد. نیمه بالا سمت راست پاکت باید جهت الصاق تمبر خالی باشد و در این بخش نباید از اطلاعات نوشتاری و تصاویری نظیر آرم و خطوط و فرمهای تزئینی استفاده شود. (ابعاد و راهنمای طراحی و آمادهسازی پاکتها را اینجابخوانید)
نکته پر اهمیت در طراحی ست اوراق اداری هماهنگ بودن این محصولات با هم است. یعنی یک هویت مشخص و مشترک باید در میان سربرگ، کارت ویزیت، پاکت نامه و کارت پرسنلی وجود داشته باشد.
برای استعلام قیمت چاپ ست اداری به صورت افست و دیجیتال کلیک کنید.
دیدگاهتان را بنویسید