رنگ سازمانی رنگی است که هویت یک شرکت را بیان میکند و بر اساس زمینه فعالیت شرکت و تعاریف روانشناسی رنگ، انتخاب میگردد.
یکی از مواردی که به ایجاد احساس در برند، کمک زیادی میکند، رنگ سازمانی است.
وجود رنگ سازمانی برای یک برند، چه کارکردهایی می تواند داشته باشد؟
ارتباطی عمیق و حسی میان برند و مشتری ایجاد میکند.
به توسعه و ترویج برند کمک مینماید.
یکسانسازی در رنگ سازمانی، تبلیغات و بازاریابی و بستهبندی و امور چاپی، موجب تقویت تصویر برند و تعمیق تجربه برند میگردد.
و تا آنجا میتواند گسترش یابد که به صورت یک نماد یا نشانه عمل کند و مخاطب با دیدن رنگ سازمانی یک برند، به ماهیت آن برند و سازمان پی ببرد.
انتخاب رنگ سازمانی برای یک برند، طراحی آرم و لوگو، ست اداری، کاتالوگ، کارت ویزیت، بروشور، وبسایت، شبکههای اجتماعی، محیط اداری، لباس کارمندان، غرفههای نمایشگاه، تبلیغات محیطی و رسانهای و… را بسیار آسان میکند.
و امر طراحی و گرافیک در رابطه با آن برند را به شکل حرفهای و اصولی پیش خواهد برد.
رنگ یک ابزار ارتباط بصری مهم است که میتواند منجر به ایجاد یک رابطه صمیمانه و حس دوستانه به صورت ناخودآگاه در ذهن ناظران شود و به ارتباط مصرفکننده با محصولات کمک بسیاری نماید.
رنگها نقش مهمی در یادآوری برندها، ایجاد احساس شادی و تداعی خاطرات خوب در ذهن مصرف کنندگان دارند.
این انتخاب رنگ برای محصولات، برند و در طراحی لوگو نقش مؤثری در افزایش میزان فروش دارد.
به عنوان مثال: زمان رویارویی مشتریان با یک محصول جدید، رنگ و ظواهر بصری در حدود ۹۳ درصد و سایر فاکتورها مانند بافت، صدا و بو در حدود ۷ درصد در ذهن مصرفکننده باقی میماند.
مهمتر اینکه ۸۵ درصد از مصرفکنندگان بر این نظر هستند که “رنگ” یکی از دلایل اصلی آنها برای انتخاب و خرید یک محصول میباشد.
دیدگاهتان را بنویسید