راب جانوف طراح و گرافیست مطرح آمریکایی که سال‌ها برای شرکت‌ها و مجموعه‌های متنوعی‌، لوگو خلق کرده است، اما همه او را با اثر ماندگار و معروف او، یعنی طراحی لوگوی شرکت اپل می‌شناسند.

راب جانوف در کالیفرنیای آمریکا متولد شد و مدرک خود را از دانشگاه سن جوز آمریکا در رشته طراحی صنعتی گرفت.

او در سال ۱۹۷۷ در حالی که در شرکت Regis McKenna واقع در کالیفرنیا مشغول به کار بود برای طراحی لوگوی شرکت اپل کامپیوتر انتخاب شد. او این اثر ماندگار را تنها در عرض دو هفته طراحی کرد.

هرچند که این لوگو از سال ۱۹۷۷ تغییرات زیادی در پی داشته اما هنوز هم طرح پایه و اصلی را حفظ کرده است.

ایده‌ی طراحی لوگوی اپل از نام این برند گرفته شده است؛ اما در خصوص بخش گاز زده آن، با کمی دقت متوجه می‌شوید کلمه Bite که به معنای گاز می‌باشد، می‌تواند تصوری از بایت در کامپیوتر را هم به ذهن کاربر القا کند.

به گفته راب جانوف، دو اصل سادگی و خاص بودن طرح، مهم‌ترین ویژگی‌های هویت بصری یک لوگو است.

راب بعدها از این اتفاق به عنوان یک سفارش ناممکن یاد کرد. گرچه به گفته خودش، استیو جابز پس از دیدن طرح پیشنهادی جانوف برای لوگوی اپل، بدون هیچ صحبتی لبخند زد و سر تکان داد.

طراحی لوگوی اپل و دیده شدن آن در سطح جهانی  برای راب جانوف سکوی پرتابی بود و باعث شد تا بتواند با شرکت‌های بزرگ دیگر هم همکاری کند.

از جمله فعالیت‌های حرفه‌ای او بعد از موفقیت در شرکت اپل، طراحی برای شرکت اینتل، Midori، IBM، کلاب بین‌المللی دینرز، CNN، نیویورک تایمز، Zero،  کرافت و کلینکس می‌باشد.

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

راب جانوف

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *