کلمه‌ی اینفوگرافیک که در زبان لاتین به اینفورمیشنال می‌باشد، نوعی از ارتباط است که در آن متن و تصویر را بایکدیگر ترکیب می‌کنند. تاریخ اولین اینفوگرافیک‌ها بسیار قدیمی می‌باشد و به زمانی بر می‌گردد که انسان‌ها اولین نقاشی‌های خود را بر روی دیوار غارها کشیدند.

اولین نمونه‌های اینفوگرافیک به حدود ۳۰ هزارسال پیش باز می‌گردد، نقاشی‌ها غار هیروگلیف مصر اشاره به این موضوع دارند. اما تا قرن ۱۹ میلادی بصری سازی اطلاعات به طور کامل شکل نگرفته بود و بیشتر مربوط به داده‌های جغرافیایی و با آب و هواشناسی بود.

ولی با گذشت زمان و بیشتر شدن اطلاعات سبب شد تا بیشتر به نمادها و اینفوگرافیک احتیاج داشته باشیم. در این میان فردی به نام ویلیام پلیفایر مخترع و اقتصاددان اسکاتلندی نقش مهمی در تبدیل کردن داده‌ها به شکل‌های بصری دارد. او حدس می‌زد که تصاویر روش مناسبی برای انتقال اطلاعات باشد و ماندگاری بهتری در ذهن افراد خواهد داشت.

                                                     تاریخچه اینفوگرافیک

یکی از اینفوگرافیک‌های معروف او اینفوگرافیکی است که مربوط به رابطه‌ی اقتصادی بین دانمارک و سوئیس می‌باشد. این فعالیت ویلیام پلیفایر سبب شد که بعد از آن موضوع بصری سازی اطلاعات با جدیدت بیشتری در کشورهای اروپایی دنبال شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *