انتخاب اسم برند اولین قدم جدی برای برندسازی می‌باشد و نباید سرسری و بی‌حوصله از کنار آن رد بشوید، سعی برای این قسمت از کسب و کارتان وقت بگذارید تا به یک نتیجه‌ی مطلوب برسید زیرا اسمی که برای برندتان انتخاب می‌کنید قرار است یک عمر پایدار باشد.

انتخاب اسم برند همیشه یکی از انتخاب‌های مهم می‌باشد، سعی کنید یک زمان مناسبی را برای این کار اختصاص دهید، از روش طوفان مغزی استفاده کنید تا بتوانید تمامی جوانب را در نظر بگیرید.

  1.  در حین انتخاب نام مناسب صرفاً به دنبال اسمی نباشید که بتواند کل فعالیت شما را بیان کند، بلکه اسمی که انتخاب می‌کنید باید یک داستانی داشته باشد و برای مخاطب جذاب باشد.
  2. چشم انداز کاری خود را بیابید: اهداف و چشم‌انداز کاری برند خود را برای خودتان مشخص کنید، و با در نظرگرفتتن اهداف کاری برندتان سعی کنید به دنبال نامی باشید که چندین سال دیگر هم بتواند برای کسب و کارتان مناسب باشد.
  3. خلاقیت به خرج دهید: اسمی که قرار است کسب و کار شما را بیان کند باید منحصربه برند شما باشد، از استفاده کردن نام‌های تکراری که قبل از شما برای برندهای دیگر استفاده شده است بپرهیزید. اسم‌های تکراری یا تقلید شده از برندهای دیگر از یاد می‌روند و ممکن است برند شمابا یک برند دیگر اشتباه گرفته شود. بنابراین به سراغ اسمی بروید که صرفاً برای برند شما و یادآور کننده‌ی محصولات یا خدمات شما باشد.نکات مهم در انتخاب اسم برند
  4. ساده و قابل فهم بودن: اسمی که قرار است عنوان کننده‌ی شما باشد باید طوری باشد که در ذهن بماند یعنی تلفظ، گویش و آهنگ آن کلمه طوری باشد که در حین بیان کردن برای مخاطبین آسان باشد و سختی آن سبب نشود که فراموش کنید.
  5. قابلیت ثبت داشته باشد: از مهمترین نکاتی که در انتخاب اسم برند باید به آن توجه کنید  این است که قابلیت ثبت را داشته باشد، یعنی در حین ثبت اسم برند طوری نشود که مجبور شوید به طور کلی اسم برندتان عوض کنید. بهتر است قبل از انتخاب اسم حتما قوانین و مقرراتی را که برا ثبت وجود دارند را مورد مطالعه قرار دهید.
  6. ادبیات و دستور زبان را فراموش نکنید: به ادبیات و دستور زبان فارسی توجه کنید، اسمی که قرار است معرف کسب و کار شما باشد، نباید مشکل دستور زبانی داشته باشد یا این که معنا و مفهوم آن به چیز دیگری اشاره کند. می‌توانید از تشبیه یا سایر آرایه‌های ادبی نیز استفاده کنید.
  7. مخاطبان خود را در نظربگیرید: به گروه عمده‌ی مخاطبین خود توجه کنید و هر آنچه را که فکر می‌کنید برای محاطبین شما جذاب است را در نظر بگیرید و از ان استفاده کند.
  8. به سراغ اسم‌های کوتاه و مختصر بروید: اسم‌های کوتاه و مختصر بهتر می‌توانند در ذهن مخاطبین شما بمانند تا اسم‌های طولانی، به همین دلیل سعی کنید بیشتر به سراغ اسم‌های کوتاه و با معنی و مفهوم بروید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *