ویژگی لوگوهای تاثیرگذار چیست؟

لوگو یکی از مراحل معرفی کسب و کار شما به بازار است، داشتن یک تاثیرگذار و متناسب با کسب و کارتان می‌تواند سسب شود تا به یک بازاریابی موفق برسید.

آیا داشتن لوگو واقعا مهم است؟

بسیاری از افراد حتی صاحبان کسب و کارهای بزرگ و مدیران با تجربه، تصور می‌کردند صرف کردن زمان و هزینه برای رسیدن به یک لوگو، کار بیهوده‌ای می‌باشد،

ولی عده‌ای دیگر هستند که با مزیت‌های داشتن یک لوگوی تاثیرگذار آشنا هستند، و سعی می‌کنند اولین گام برای تبلیغات خود را به درستی بردارند.

لوگو را می‌توان یک ابزار برای برقراری ارتباط با مخاطبین و مشتریان دانست، که در تمامی بخش‌های یک کسب و کار حضور دارد.

برای مثال هنگامی که برای یک محصول خوراکی مانند چایی یا آبمیوه، لوگو طراحی می‌شود، در تمامی بخش‌‌های آن کسب و کار مانند ست اداری، ماشین پخش محصول، لباس کارکنان، بسته بندی و… از لوگو استفاده می‌شود.

با توجه به تاثیری که لوگو دارد، نوع طراحی آن نیز مهم است که به چه صورت باشد، برای مثال داشتن تعادل از نکات مهمی است که در طراحی لوگو باید به آن توجه شود.

لوگوی توصیفی چیست؟

در طراحی لوگوی توصیفی از المان‌های بصری مربوط به آن برند یا کسب وکار استفاده می‌شود، هدف از این کار رساندن زمینه‌ی فعالیت به مخاطب است.

بسیاری از شرکت‌ها از این روش استفاده می‌کننند. گاهی اوقات این سوال مطرح می‌شود که طراحی لوگو به شیوه‌ی توصیفی یا غیر توصیفی مناسب است؟

شاید بتوانیم بگوییم پاسخ این سوال مشخص نیست، و از هر دو شیوه در بسیاری از برندها استفاده شده.

اخیراً مطالعه‌ای بر روی این موضوع شدده است که نشان می‌دهد ۴۰ درصد از برندها لوگوی خود را به شیوه‌ی توصیفی و باقی از شیوه‌ی غیر توصیفی بهره می‌برند.

                               ویژگی لوگوهای تاثیرگذار

چرا از لوگوی توصیفی استفاده کنیم؟

لوگوی توصیفی برای عموم مردم قابل فهم‌تر است و مصرف کننده زمان کم‌تری احتیاج دارد تا بتواند از طریق لوگو محصول را بشناسند.

یکی از مزیت‌های استفاده از لوگوی توصیفی این است که در ذهن مخاطب اعتماد سازی می‌کند و بعد از آن هم منجر به فروش و سود بیشتر می‌شود.

اما در طراحی لوگوی بعضی از محصولات که تاثیرناخوشایندی دارند مانند سموم دفع حشرات لوگوی توصیفی ذهنیت خوبی در مخاطب ایجاد نمی‌کند، این رویه حتی می‌تواند باعث کاهش فروش بشود.

در نتیجه یکی از روش‌هایی که می‌تواند سبب رشد بهتر کسب و کار شما شود، داشتن یک لوگوی تاثیرگذار است.

شیوه‌ی طراحی لوگو به صورت توصیفی می‌تواند به شما کمک کند تا به نتیجه‌ی مطلوبی برسید.

مثلاً برای طراحی لوگوی یک کتابفروشی استفاده از فرم کتاب می‌تواند به شما کمک کند و یا برای طراحی لوگوی یک گلخانه می‌توان از فرم ساده شده‌ی برگ استفاده کرد.

استفاده از چنین فرم‌هایی در لوگو می‌تواند برای مخاطبین در دقایق اول قابل فهم‌تر باشد.

البته استفاده از شیوه‌ی توصیفی تنها راه راحل برای رسیدن به یک لوگوی تاثیرگذار نمی‌باشد و باید برای رسیدن به یک نتیجه‌ی مطلوب و اثر گذار تمامی نکات را در نظر بگیریم.

برای مثال استفاده‌ درست و به اندازه از رنگ یا داشتن خلاقیت و سادگی از نکاتی هستند که باید به آن‌ها توجه شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *