اولین تعامل شما با مشتری، ارائه کارت ویزیت میباشد. بنابرین این کارت به طور غیرمستقیم به عنوان وسیلهای برای روابط متقابل نقش مهمی را در کار تبلیغات ایفا میکند. شما میتوانید برای طراحی یک کارت ویزیت تاثیرگذار و همچنین انتخاب متریالهای مناسب مطالب زیر را مطالعه کنید.
همچنین اهمیت کیفیت چاپ را نیز نباید فراموش کنید. برای اینکه کارت ویزیت خود را با بهترین کیفیت ممکن به چاپ برسانید، اینجا را مطالعه نموده و از آنها در طراحی خود استفاده کنید.
در مورد مشخصات عمومی در قسمت چاپ آنلاین کارت ویزیت بیشتر بدانید:
ابعاد: پیشنهاد کوفا برای ابعاد کارت ویزیت ۹×۵ و یا ۸٫۵×۵٫۵ میباشد. اما شما میتوانید کارت ویزیت خود را در ابعاد دلخواهتان نیز طراحی کنید.
جنس کاغذ: بهتر است از کاغذهایی ضخیم و با گرماژ بالا استفاده کنید. کارت ویزیت شما میتواند بر روی کاغذهای گلاسه، عروسکی، کتان کهلر، کتان اندونزی و یا کارتی چاپ شود. لازم است به این نکته نیز توجه داشته باشید که رنگهای تنپلات روی کاغذهای بافتدار (مانند کتان و کارتی) به خوبی نمینشیند. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع کاغذها اینجا را بخوانید.
وجه: کارت ویزیت با توجه به سلیقه شما و کاربردی که دارد میتواند یک رو و یا دو رو طراحی شود.
روکش: برای مقاوم ساختن کارت ویزیت خود و همچنین افزایش جذابیت آن بهتر است از روکش لمینت مات یا براق استفاده کنید. در صورتی که میخواهید چاپ کارت ویزیتتان مقرون به صرفه بوده و هزینه کمتری داشته باشد میتوانید از روکش سلفون نیز استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد انواع روکشها اینجا را بخوانید.
نوع تیغ: اگر زمینه کارت ویزیت شما سفید و یا به صورت تنپلات بوده و هیچگونه طرحی نداشته باشد میتواند به صورت تکتیغ برش شود. در غیر این صورت لازم است به روش دوتیغ برش شود.
قراردادن چه اطلاعاتی در کارت ویزیت ضروری است ؟
لوگو: در طراحی کارت ویزیت از لوگوی شرکت یا فروشگاه خود استفاده کنید و برای انتخاب رنگهای مناسب در طراحی، بهتر است رنگ لوگوی خود را در نظر بگیرید.
نام شرکت / شخص و عنوان شغلی: برای آنکه نام شرکت یا فروشگاهتان اولین چیزی باشد که چشم بیننده با آن برخورد میکند، آن را درشتتر و خواناتر از مطالب دیگر بنویسید.
اطلاعات تماس: سعی کنید علاوه بر شماره تلفن، آدرس شرکت، ایمیل، آدرس سایت و … اطلاعات شبکههای اجتماعی که در آنها فعالیت دارید را نیز بنویسید.
- کارت ویزیت باید به گونهای طراحی شود که در اولین نگاه و به سرعت، توجه بیننده را به خود جلب کند. بنابراین از نوشتن متنهای طولانی در آن بپرهیزید. کارت ویزیت هرچه مختصرتر باشد، مخاطب را بهتر و بیشتر جذب میکند.
- از طرحهای از پیش آماده شده اجتناب کرده و طرحی تازه، ویژه شغلتان طراحی کنید. اگر رنگ زمینه و رنگ متنها بسیار نزدیک بهم بوده و تفاوت چندانی نداشته باشند و یا همچنین اگر سایز متن بیش از اندازه کوچک باشد، از تاثیرگذاری کارت ویزیت شما کاسته و گاهی اوقات به طور کل کارایی آن را از بین میبرد.
دیدگاهتان را بنویسید