پوسترهای تبلیغاتی یکی از عناصری هستند که همه روزه در خیابان‌های شهر ما آن‌ها را می‌بینیم و گاهی به سادگی از آن‌ها عبور می‌کنیم. اما بعضی از پوسترها به گونه‌ای هستند که ممکن است با دیدن آن‌ها قدم‌هایمان را آهسته‌تر برداریم و در قبال پیامی که قرار است به ما منتقل شود، کمی مکث کنیم.

اما وجود چه چیزی باعث افتادن چنین اتفاقی می‌شود؟

یک پوستر تبلیغاتی ممکن است صرفاً برای یک قشر یا گروه سنی خاص طراحی شود. به همین ممکن است برای همه‌ی مردم عامی جذاب نباشد، البته ممکن است در طراحی یک پوستر عموم مردم جامعه در نظر گرفته شود ولی باز هم نتواند توجه مخاطبان خود را به خوبی جلب کند.

نکات مهم در طراحی پوستر:

در طراحی پوستر یکی از نکات مهم این است که محاطبان ما به دو دسته‌ی مخاطب عام و خاص تقسیم می‌شوند که طراحان با در نظر گرفتن این دو دسته و پیامی که باید مخاطب منتقل کنند شروع به طراحی پوستر می‌کنند.

برای مثال ممکن است طراح یک سفارشی داشته باشد که موضوع آن حفظ محیط زیست باشد، در اینجا باید طراح عموم مردم را در نظر بگیرد.

موضوع پوستر:

موضوع پوستر در طراحی آن اهمیت زیادی دارد برای مثال یک پوستر تبلیغاتی با پوستر خبری یا هنری تفاوت زیادی دارد.

نکات-مهم-در-طراحی-پوستر

استفاده‌ی درست از رنگ‌ها:

رنگ یکی از ابزارهایی است که ازطریق آن می‌توان به راحتی مخاطب جذب کرد.

استفاده‌ی درست و به جا از رنگ می‌تواند سبب انتقال درست پیام به مخاطب شود، اما اگر در جای درست و در کنار عناصر درست قرار نگیرد می‌تواند سبب افت بصری و مفهومی پوستر شود.

نکات-مهم-در-طراحی-پوستر

گویا بودن مطالب پوستر:

سعی کنید در طراحی پوسترتان مطالب مهم را در جایی قرار دهید که مخاطب بتواند آن‌ها را به درستی بخواند و دچار سردرگمی نشود.

نکات-مهم-در-طراحی-پوستر

حفظ سادگی:

حفظ سادگی در پوستر مهم است، برای مثال در انتخاب و استفاده از فونت سعی کنید نهایتاً از دو نوع فونت استفاده کنید. سعی کنید بین عناصری که در صفحه قرار می‌دهید تناسب ایجاد کنید، این کار سبب می‌شود تا تاثیر خوبی در بیننده ایجاد کنید.

ما با دیدن پوسترهای تبلیغاتی که از رنگ، بافت و المان‌های جذاب در آن استفاده شده است به راحتی می‌توانیم جذب شویم و و آن برند به راحتی در ناخودآگاه ذهن ما می‌ماند.

نکات-مهم-در-طراحی-پوستر

نکات-مهم-در-طراحی-پوستر

نکات-مهم-در-طراحی-پوستر

 

  • اگر قصد چاپ و استعلام قیمت پوستر را دارید، کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *